073: Kapten Kapal

Dalam banyak lelaki
yang aku kenal,
jatuh cinta,
bergaduh,
bergelak ketawa,
bermanja,
buat keras kepala.

Ini sahaja lelaki yang tetap melekat di sisi aku.
Ini sahaja lelaki yang tetap rasa aku cantik walau huduh mana aku,
Ini sahaja lelaki yang tetap sayang aku walau perangai aku tak senonoh.
Ini sahaja lelaki yang boleh tahan berkelahi dengan kedegilan aku.

Seronggak-ronggak gigi ayah,
Sebuncit-buncit perut ayah,
Macam mana pun ika tetap sayang.

Ayah, 
Kapten kapal perlu kuat untuk jaga kelasi-kelasi dia.
Takut nanti kapal tenggelam kena sedut Kraken.
Aye aye, captain!

p/s: Mohon doakan kesejahteraan & kesihatan ayah saya yg kini berada di wad ccu, Hospital Selayang. Masih lagi taktau apa sakitnya. 



Comments

Anonymous said…
Kiko.aku doakan kau sntiasa dan trus kuat.jadi anak yg solehah dan doakan beliau sentiasa tenang di alam sana.mati itu pasti.jom same2 menuju ke jalan yg diredhai-Nya :)
-athe- ;)
Anonymous said…
Post ni buat nangis.rindu-babab