013: tentang seseorang


belog ini bukan untuk kau
tapi untuk aku


belog ini untuk hati aku
untuk aku

bila tua nanti, aku nak baca semula
*kalau umur panjang la*
supaya nanti aku boleh gelakkan diri sendiri
aku boleh cakap,
"apalah yang aku pikir masa muda muda dulu, hampeh weyh hampeh"
sebab bila dah tua, 
aku dah nampak hampir keseluruh lukisan yang aku dah warnakan kat kanvas hidup ini
masa sekarang, mungkin aku tak nampak lagi
aku masih lagi bermain warna
tapi masa tu, 
aku dah masak dengan hidup
aku dah tahu apa yang aku tak tahu sekarang

bila aku tua,
dan aku baca semula apa aku tulis kat sini,
aku akan cakap
"hmm, ya ya, aku ingat lagi apa jadi masa aku tulis ni"
and all the memories flood in my mind


this is my memorabilia to-be
this place is not for you, not for anyone
but for me,
just me.


[so shoo away this is not a place fr you 
unless you come in peace]





Comments