Chapitre 5.3: KL Book Fair & Other splurge on books.

Ya, dalam masa dua minggu sahaja, dah habes duit saya beli buku.
ini lah salah satu keburukan cuti sem, pantang keluar, terjumpa kedai buku, pergi masok, dan beli puas puas. lagi lagi ade KL book fair ni. rosak rosak. 


tapi sejak saya jumpa Big Bad Wolf Book Sale (BBW) saya dah tak layan dah awak KL book fair. kalau peminat novel Bahasa Melayu takpe lah, pergi bookfair untung la jugak. tapi kalau buku Bahasa Inggeris memang tak berapa berbaloi. MPH discount 10% je n penguins punya booth paling tinggi pon dicount 40% itu pon kebanyakan buku discount takat 30% je. maaflah ye, tapi sape suruh awak punya discount tak sebanyak BBW. BBW satu buku pon rm8 tau.  

tapi discount sikit pon, tetap jugak beli kan kan. haish. 
ni buku yang saya beli kat Book Fair haritu.


4 books from Mitch Albom


and the last book in Harry Potter series


a few days earlier, saya ada beli one book from MPH bookstores, kat Midvalley, since buku ini dapat offer discount sempena menyambut 105years MPH anniversary. dah la memang saya nak beli buku ni. 

Darren Shan's The Thin Executioner.


baru baru ini pulak, saya pergi Brem Mall yang dekat dekat dengan rumah saya tu, untuk beli contact lens. Pastu, singgah pulak ke MY bookstore yang ada kat sana. Hamek kaw. satu buku RM14 & ade tu harga RM10 je. banyak yang discount sampai 70% & 60%. die tengah buat stock clearance agaknya.

Three books from MY Bookstore. 



Best buy: Shadow of the Wind.
(memang dah lama mahu membeli buku bestseller ni)


one thing yang saya notice is that, susah nak jumpa orang orang especially Melayu zaman sekarang yang nak baca buku cerita English. yes, almost every classmate of mine read English books but the fact that we are all English major, it's no surprise. but if tengok kawan kawan lain, dorang masih lagi kurang minat baca English novel. in fact, nak tengok depa baca buku pon susah.   

the fact yang mostly buku memang sangat mahal, mungkin buat ramai orang tak berapa nak suka nak membaca kot. anyway, if you guy wish to start on reading English books, which I assure you is an interesting experience, you can try buying them at Bookxcess. Oh yes, they sell interesting titles at AWESOMELY CHEAP PRICES yang sure sure MPH, Borders, Kinokuniya & Popular Bookstores won't be able to offer. So, happy reading guys! :D

Comments

asy.z said…
shadow of the wind! shadow of the wind!!!!. *excited!!

habis smua kawan2 aku pegi angkut pergi bookxcess, promote buku bagai nak rak. ;)
kiko kiki lala said…
tulahh, aku pon excited time jmpe. dah la murah. :DD

angkut je sume. tu je kedai bku english yg murah takat ni yg aku jmpe. :P