Chapitre 1.2: Sekarang tiba masanya!

Oyeah! oyeah! dapat duit dapat duit. saya dah dapat dah check scholar saya untuk di bank-in. 

saya orang kaya sementara sekarang. sila lah dengki. 
boleh lah start berangan-angan nak beli ape kan kan? *senyum lebar lebar*
hmmm, ape ye nak beli? macam banyak je. dah lama tak shopping baju. 

tapi buat masa ni, saya kena beli headphone dengan external hard disk dulu. 
memandangkan external hard disk 500GB yg lama dah pon penuh, sume segala bapak lagu, gambar, movie, cerita ngan anak-anak die terpaksa lah saya pakat letak je dalam laptop sampai lembap jadinya. huuuu. so, untuk mengelakkan dari encik momo rosak, saya kena beli satu lagi hard disk. 

ini hard disk lama saya. buffalo punya. beli time kat pc fair. cantek kan. saya bagi nama domo-kun kat dia, sbb saya suka domo-kun. 

yang kat bawah ni, hard disk yang mungkin nak beli. konon nak beli yang lawa je. hahaha.


yang ni buffalo yang sama macam dulu punya. warna dia cam limited je.




yang ni western digital punya. kaler ni pon tak best sangat.


yang niyh. wahhhhhhhh! lawanyaa. nak yang kuning or turqoise tu. gila lawa!
nak nak nak. tapi tak tau boleh jumpe ke tak nanti. *berdoa agar dapat jumpe kaler yang macam ni*


headphone nak kena beli sebab yang lama punya wayar tercabut masa nak angkat tepon. *gelojoh kan sampai tercabut wayar*. dah la saya sayang sangat kat headphone tu sebab selesa & sound pon bagus. ade certain headphone die bikin sakit telinga je kan. kalau pakai earphone, saya macam kurang minat sikit sebab geli kalau ade orang nak pinjam. mana tahu kan terlekat tahi telinga die yang berminyak minyak tu. *eeeeeeeee wek wek! muntah kaler purple* jadi guna headphone selamat sikits. 

Headphone memang kena beli sebab kalau nak tengok cite or dengar music takde lah bising sangat sampai kacau roomate saya. roomate saya dah lah set set pelajar cemerlang oke *kecuali rabab lah kan. HAHAHA* akak roomate saya sorang tu PhD, sorang tu Master. hebat kan? yang PhD tu akak dari Indonesia, dah 7 tahun die belajar sini. dia cakap die dah tawaf satu Malaysia dahh. even saya orang Malaysia pon tak keliling lagi satu Malaysia. Wuuuuu~ 

pape pon. stakat ni. tu ni dua yang penting skali untuk dibeli. lepas tu boleh lah format laptop n kemaskini semua folder. saya rasa serabot sangat tengok folder yang tak tersusun langsong dalam encik momo ni. tulahh, payah sungguh jadi orang terlebih organize, serabot sikit dah rasa menyampah. 

baeklah, sekian saja buat kali ini. semoga kita berjumpa lagi! ;)




Comments